Wikia

Lostpedia

Yoon-jin Kim

599pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Yoon-jin Kim
Yoonjinkim.jpg
Yoon-jin Kim als Sun
NaamYoon-jin Kim
Geboortedatum7 november 1973
GeboorteplaatsSeoul, Zuid-Korea
Personage in LostSun Kwon
Officiële website
IMDbIMDb-profiel

Yoon-jin Kim is al een gevierd actrice in Zuid-Korea en andere Aziatische films. Dat komt voornamelijk door het succes van de film 'Shiri'. Met Lost is ze nu naam aan het maken in het westen.

Als kind was ze zeer bedeesd, dus om over haar verlegenheid te komen besloot ze toneellessen te volgen. Ze werd meteen gecast voor een rol in een musical en vanaf dat moment werd haar liefde voor theater steeds groter.

Kim was in 2002 ambassadeur van voor het WK voetbal in Japan en Korea, waar ze Korea vertegenwoordigde. Hoewel ze in Korea is geboren, groeide ze voornamelijk op in New York. Daar zat ze op de prestigieuze Highschool of Performing Arts en kreeg een beurs voor een acteeropleiding aan de universiteit van Boston.

Trivia Edit

  • Yoon-jin Kim deed eerst auditie voor de rol van Kate, maar d eproducers waren zo onder de indruk van haar optreden dat ze de rollen Sun en Jin maaktten.
  • Ze deelt dezelfde achternaam 'Kim' als haar echtgenoot op het scherm, tegenspeler Daniel Dae Kim, alhoewel zijn ze geen familie of getrouwd.
    • "Kim" is de meest voorkomende achternaam in Korea, zeker 20 tot 25% van de bevolking.

Around Wikia's network

Random Wiki