Wikia

Scenesfromorientationfilm2.jpg

Enkele scènes uit de film

In de aflevering "Orientation" vertelt Desmond Jack en Locke waar ze de oriëntatiefilm van De Zwaan kunnen vinden (In de boekenkast, achter het boek “The Turn of the Screw”.) In de film beschrijft een man genaamd Dr. Marvin Candle het doel en de oorsprong van het station. De Zwaan, ofwel station nummer 3, was één van verschillende stations van het DHARMA-initiatief. Dit werd gesponsord door de mysterieuze Hanso Foundation. Het doel van dit station was om elektromagnetisme te bestuderen. Na een niet nader omschreven incident kwam er een nieuw protocol in werking: “op de knop duwen”. Elke 108 minuten moeten de nummers “4 8 15 16 23 42” ingevoerd worden in de computer van De Zwaan. De film vertelt verder ook dat het station bedoeld is om twee mensen te herbergen, telkens in shiften van 540 dagen (18 maand).

In de aflevering "What Kate Did" krijgen we meer informatie over de film. Na de reünie van de twee groepen overlevenden - de overlevenden van de staartsectie en de overlevenden van de middensectie - van Vlucht 815, vertel Mr. Eko aan Locke dat hij een stukje van de film gevonden heeft in een ander station van het DHARMA-Initiatief, De Pijl. Dit stukje was blijkbaar - volgens Kelvin Inman - door Radzinksy uit het origineel verwijderd – samen met nog andere stukjes. In dit fragment zien we Dr. Candle spreken over de computer. Hij zegt dat die enkel en alleen mag gebruikt worden voor het invoeren van de nummers, en dat elk ander gebruik ervan kan leiden tot een nieuw incident.

De film Edit

Around Wikia's network

Random Wiki