Wikia

One of Them
2X14.jpg
Seizoen
Aflevering

2
14
Originele uitzenddatum
15 februari 2006
NL uitzenddatum
12 mei 2006
BE uitzenddatum
1 mei 2006
Flashback
Dagen
56
Geschreven door
Geregisseerd door

SamenvattingEdit

De Franse vrouw Rousseau komt naar het kamp voor Sayid, want ze wil hem iets laten zien in de jungle. Als ze op de plaats van bestemming aankomen blijkt dat ze een onbekende man heeft gevangen in een net. Rousseau vertelt Sayid dat het een van de Anderen is en dat hij voorzichtig moet zijn. Sayid luistert in eerste instantie niet, waardoor Rousseau hem verwondt. Sayid neemt de man mee naar het complex onder het Luik, waar Jack de man behandelt.

Gelukkig weet Sayid Jack te overtuigen dat hij voorzichtig moet zijn en laat hij de man opsluiten in de wapenkamer. De man beweert ene Henry Gale te zijn, die 4 maanden geleden neergestort is op het eiland toen hij met zijn vrouw in een luchtballon een overtocht maakte. Sayid gelooft hem niet en sluit zich samen met hem in de wapenkamer op, waar hij zijn oude vaardigheden gebruikt om Henry aan het praten te krijgen, al had hij gezworen dat nooit meer te zullen doen. Ondertussen heeft Sayid flashbacks naar het begin van zijn carrière als ondervrager.

Around Wikia's network

Random Wiki