Wikia

De muziekdoos is eigendom van Danielle Rousseau en was te zien in de aflevering "Solitary", terwijl Sayid gevangen zat in het kamp van Rousseau. De muziekdoos was kapot, maar Sayid wist ze te repareren, tot Rousseaus vreugde.

FeitenEdit

  • Rousseau zegt dat ze de muziekdoos had gekregen van haar geliefde, Robert.
  • De muziekdoos is vele jaren kapot geweest, maar had Rousseau in het begin wat troost gegeven toen ze alleen was.
  • Het repareren van de muziekdoos lijkt een band geschapen te hebben tussen Rousseau en Sayid, wat tot gevolg heeft dat Rousseau wat meer geneigd was om contact te zoeken met de overlevenden van Vlucht 815.
  • Toen de muziekdoos gerepareerd was, lachte Rousseau. Dit was de eerste keer en één van de weinige keren dat ze deze uitdrukking heeft gegeven in de serie.
  • Het lied wat het doosje speelt is "Intermezzo" van Carmen (Georges Bizet, 1875). Een kleine ballerina danst in het midden.

AnalyseEdit

De muziekdoos is te zien als een metafoor voor Rousseaus psyche omdat ze vele jaren alleen is geweest. Net als het doosje, was ze kapot. Door voor het eerst in jaren met iemand te praten, had ze eindelijk contact en was het mogelijk om een beetje te herstellen. Dit wordt ondersteund door het feit dat wanneer Sayid haar vroeg om hem te laten gaan (wat leidt tot het ophouden van contact), de muziekdoos meteen stopte met spelen toen ze "Gaan?" met een treurige stem zei.

Around Wikia's network

Random Wiki