Wikia

Matthew Fox
Matthewfox
Matthew Fox als Jack
NaamMatthew Fox
Geboortedatum14 juli 1966
GeboorteplaatsCrowheart, Wyoming, VS
Personage in LostJack Shephard
Officiële website
IMDbIMDb-profiel

Matthew Fox is bekend geworden door zijn rol in de populaire serie 'Party of Five'. In 1996 werd deze serie bekroond met een Golden Globe in de categorie Beste Dramaserie.

Matthew groeide op tussen de paarden in de ranch van zijn ouders in Wyoming. Hij genoot van zijn typisch Amerikaanse jeugd en ging zelfs bij het footballteam van de universiteit. Daar studeerde Matthew economie met de bedoeling ooit op Wall Street te eindigen.

Maar het pakte allemaal anders uit. De moeder van zijn vriendinnetje overtuigde hem om modellenwerk te doen. Al snel kreeg hij rolletjes in reclamecommercials en was zo meteen verkocht voor het acteren. Na twee jaar acteerles op 'The School for Film and Television' in New York, volgde zijn debuut toen hij een rol aangeboden kreeg voor de serie 'Freshman Dorm'.

In 1994 kwam hij terecht in 'Party of Five', waarin ook Neve Campbell en Jennifer Love Hewitt acteerden. Matthew is al sinds 1991 gelukkig getrouwd met Magherita Ronchi. Samen hebben ze een dochtertje.

Trivia Edit

  • Hij werd in 1996 door een Amerikaanse roddelblad uitgeroepen werd tot een van de mooiste mensen ter wereld.

Around Wikia's network

Random Wiki