Wikia

Josh Holloway
Joshholloway.jpg
Josh Holloway als Sawyer
NaamJosh Holloway
Geboortedatum20 juli 1969
GeboorteplaatsSan Jose, Californië, VS
Personage in LostJames "Sawyer" Ford
Officiële website
IMDbIMDb-profiel

Josh Holloway groeide samen met zijn drie broers op in het gebied van de Blue Ridge Mountains in de staat Georgia. Al op jonge leeftijd ontwikkelde hij een passie voor films. Na een jaar gestudeerd te hebben aan de Universiteit van Georgia koos hij voor een modellencarrière. Josh was niet alleen te zien op grote posters langs de Amerikaanse snelwegen en in de fashionbladen, hij reisde als model ook door heel Europa.

Josh wilde echter meer, hij wilde acteren. Die wens bracht hem naar Los Angeles waar hij snel kleine rolletjes kreeg in ‘CSI’ en ‘Navy NCIS’. Later speelde hij in verschillende films waaronder ‘Cold Heart’ met Natassja Kinski. Na ‘Dr. Benny’ in 2003 deed Josh een jaar later auditie voor de serie ‘Lost’. De rest van het verhaal is bekend. Naar eigen zeggen was Josh toen hij net naar L.A. kwam een grote pechvogel. Nu is hij een van de gelukkigste acteurs in Amerika!

Josh is een geboren adrenalinejunkie die houdt van extreme sporten waaronder skydiving, snowboarden en motorcross. Daarnaast houdt hij van zeilen en gitaar spelen. Hij woont met zijn vrouw Yessica in Hawaii.

Around Wikia's network

Random Wiki