Wikia

Balloon side

De ballon van Henry

MinnieMetal

Foto van de ballon met verschillende logo's zichtbaar.

Balloon

De ballon op de set

FeitenEdit

  • De ballon werd bestuurd door de echte Henry Gale.
  • Henry Gale is begraven in een graf net naast de plaats waar zijn ballon gecrasht was.
  • Er staat een gele smiley [1] op de bovenkant van de ballon (lijkt op de strip “Watchmen”).
  • De gondel is dicht, met een luik bovenaan en cilindervormige tanks aan de zijkanten.
  • Op een zijkant van de gondel staat een logo met de tekst "Minnesota Metallurgy & Mining Co." Daaronder staat "Proudly Sponsored By" met logo's van Mr. Cluck's Chicken Shack en Nozz-a-La Cola.
  • Het logo van Widmore Labs is ook te zien, net boven de cilindervormige tanks.

TheorieënEdit

  • "Minnesota Metallurgy & Mining Co." is waarschijnlijk een verwijzing naar de echt bestaande “Minnesota Mining and Manufacturing Company”, ook gekend als 3M.
  • Henry (de Andere) vertelde wat extra “feiten” over de ballon: 140 voet hoog, 60 voet breed, met 550.000 kubieke voet helium, en 100.000 kubieke voet warme lucht.
    • Deze komen exact overeen met de Bud Light Spirit of Freedom, de ballon die avonturier Steve Fossett in 2002 gebruikte om rond de wereld te vliegen.
    • De ballon die Sayid vindt is een ander ontwerp, namelijk een type met warme lucht en geen Rozièretype dat gewoonlijk gebruikt wordt voor de langere afstanden.
      • Dit heeft waarschijnlijk te maken met productiekosten en herkenbaarheid bij de kijkers.
  • We weten niet of er nog brandstof en/of zuurstof aanwezig is in de tanks, het helium zal vervlogen zijn na de crash.

Around Wikia's network

Random Wiki