Wikia

Lostpedia

Daniel Dae Kim

599pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Daniel Dae Kim
Danieldaekim.jpg
Daniel Dae Kim als Jin
NaamDaniel Dae Kim
Geboortedatum4 augustus 1968
GeboorteplaatsPusan, Zuid-Korea
Personage in LostJin-Soo Kwon
Officiële website
IMDbIMDb-profiel

Daniel Dae Kim is een acteur die graag wisselt tussen het toneel en het scherm. Naast Lost was hij al eerder te zien in tv-series als '24', 'ER', 'Angel', 'CSI' en 'Seinfeld'.

Op het grote scherm was hij onlangs te zien in 'The Cave'. Verder heeft hij zowel in grote producties als kleine gespeeld, variërend van 'Spider Man 2', 'The Hulk', 'Crash' en 'Onion Sketch Movie'.

Naast film en tv is Daniel ook te zien in de theaters. En ook daar houdt hij van variatie. Zo was hij te zien in werk van Shakespeare tot improvisatie komedie. Maar daar houdt het niet op, want hij heeft interesse om aan de andere kant van de camera te staan. Hij heeft de rechten verworven op het boek van Leonard Chang 'Over the Shoulder'. Dat verhaal gaat over een man die de moord op zijn vriend en partner onderzoekt. Tijdens dat onderzoek ontdekt hij geheimen over zijn eigen verleden. Daniel is bezig om het boek tot een film te verwerken.

Trivia Edit

  • Voordat hij in de rol in 'Lost' kreeg, kon Daniel maar een beetje Koreaans. Hij werd in Amerika opgegroeid.
  • Daniel wilde eerst advocaat worden.

Around Wikia's network

Random Wiki