Wikia

Damon Lindelof is een van de makers en uitvoerend producenten van de serie, en is momenteel de hoofdschrijver. Het medepresentator van de Official Lost Podcast met Carlton Cuse.

AchtergrondEdit

Nadat de personages, het globale verhaal en de eerste twee afleveringen van Lost met J.J. Abrams gemaakt waren, is Lindelof de hoofdschrijver geworden, omdat Abrams ook nog bezig was met vele andere projecten. Lindelof co-produceert Star Trek XI met Abrams. De ervaring van Damon komt van het schrijven van afleveringen van MTV's Undressed, Nash Bridges, Wasteland, Crossing Jordan en Ultimate Wolverine vs. Hulk (2006), een strip mini-serie; zijn eerste schrijfwerk voor televisie was met Wasteland. Hij is afgestudeerd aan NYU Tisch School of the Arts. Lindelof is een fervente Star Wars fan, net als Abrams.

Werk aan LostEdit

Damon Lindelof wordt vernoemd als schrijver bij de volgende afleveringen van Lost:

Seizoen 1 Seizoen 2 Seizoen 3 Seizoen 4

Hij schreef ook de mobisodes "" en "". Een andere mobisode, "", was mede geschreven met J.J. Abrams (en was eigenlijk een verwijderde scène van "A Tale of Two Cities").

PrijzenEdit

TriviaEdit

  • Damon is één keer in beeld geweest in een van de afleveringen ("?"), waar zijn hand de rol van Lockes hand speelde als hij een lichtknop omzet. (Official Lost Podcast transcript/May 26, 2006)
  • Damon spreekt de stem van de piloot van Jacks vliegtuig in als hij zich verontschuldigt voor de turbulentie. (3x23)

Externe linksEdit

Around Wikia's network

Random Wiki